خدمات جدید غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی

از اواخر آذر ۱۳۹۹ یا اوایل دی ۱۳۹۹ بعضی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی فقط به‌صورت غیرحضوری یا اینترنتی ارائه می‌شود و دیگر با مراجعه به کارگزاری بیمه یا شعب اصلی، این خدمات را دریافت نخواهید کرد. خرید سابقه بیمه سربازی (خرید خدمت سربازی)، صدور و دریافت شماره تأمین اجتماعی و شماره بیمه، تغییر کارگاه، امور مربوط به بیمه بیکاری، ثبت درخواست کفالت و بازرسی تامین اجتماعی از جمله خدماتی هستند که بیمه‌شده، کارفرما و مستمری بگیران (بازنشستگان) می‌توانند با مراجعه به سامانه و ورود با رمز اینترنتی، آن‌ها را به صورت غیرحضوری انجام دهند. در ادامه مشروح این اخبار را از سایت سازمان تأمین اجتماعی مطالعه فرمایید.

سامانه خدمات بیمه شدگان تأمین اجتماعی: https://account.tamin.ir/auth/login
درگاه خدمات (سرویس‌های) الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی: https://es.tamin.ir
یا: https://eservices.tamin.ir

در ضمن نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی برای برخوداری از خدمات را در سایت ویرگول مطالعه بفرمایید.

بیمه شده گرامی، اطلاعات دوره خدمت شما در پایگاه اطلاعاتی دریافتی ار ناجا موجود نیست.
آن افرادی که به دنبال ثبت سابقه بیمه سربازی خود در تأمین اجتماعی هستند، این روزها ممکن است برای محاسبه خرید خدمت سربازی با خطایی با این متن «بیمه شده گرامی، اطلاعات دوره خدمت شما در پایگاه اطلاعاتی دریافتی از ناجا موجود نیست.» مواجه شوند. در پیگیری حضوری از شعبه ۱۳ تهران متوجه شدم افراد دیگری هم برای این مشکل مراجعه کردند که یکی از آن‌ها مسن بود. یکی از کارمندان بدون این‌که به توضیح ما گوش بدهد، فقط می‌گفت: «دیگر اینترنتی شده و به ما ربطی ندارد» و تنها راهنمایی او این بود که «حتماً مشکل دارید، به پلیس بعلاوه ده مراجعه کنید!». بنده با پافشاری از مدیر بالاتر خواستم پاسخگو باشند که ایشان هم گشتند و گشتند تا ایرادی در کار بنده پیدا کنند و به خطای مذکور ربط دهند و آخر هم موفق شدند.

خدمات بیمه بیکاری، ثبت درخواست کفالت و بازرسی تامین اجتماعی غیرحضوری شد

پرداخت بیمه بیکاری، پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم و اخذ درخواست کفالت و بازرسی؛ خدمات غیرحضوری جدیدی هستند که سازمان تأمین اجتماعی از امروز در دسترس مردم قرار داد. با سه خدمتی که امروز رونمایی شد تعداد خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ به ۲۰ خدمت رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در هشتمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانه‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است؛ اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد از طرح ۳۰۷۰ برای ارائه خدمات غیرحضوری اجرا شده است و انتظار می‌رود که این خدمات به نحو مطلوب و کاملا غیرحضوری در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی غیرحضوری شدن پرداخت بیمه بیکاری را به معنی عدم نیاز به مراجعه افراد به مراکز بیمه‌ای تأمین اجتماعی برای تشکیل پرونده و ثبت درخواست دانست و گفت: سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی با سامانه بیمه بیکاری وزارت کار متصل است و متقاضیانی که پس از طی مراحل و تأیید ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شعب تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نباید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

سالاری ثبت غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی را دومین خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در هفته جاری اعلام کرد و گفت: درخواست کفالت که در اکثر موارد بین شعب مختلف انجام می‌شود و پیش از این فرآیندی پیچیده داشته است که علاوه بر غیرحضوری شدن، اصلاح فرآیند نیز صورت گرفته است.

وی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم را از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش اعلام کرد و گفت: دریافت این خدمت نیز از هفته جاری غیرحضوری شده و بعد از این نیازی به مراجعه مردم برای دریافت این کمک هزینه نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم رصد و ارزیابی مداوم خدمات غیرحضوری این سازمان توسط مدیران و کارشناسان سراسر کشور تأکید کرد و گفت: برای رفع نواقص احتمالی و یا بهبود ارتقاء خدمات غیرحضوری با تمامی مدیران و کارشناسان سراسر کشور به صورت مستمر مشورت و گفتگو صورت می‌گیرد.

سالاری از ارایه نزدیک به یک میلیون خدمت غیرحضوری در طول هفته گذشته در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: خدماتی که از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود باید به بهترین و کوتاه‌ترین روش ممکن خدمات مورد نیاز را ارائه دهد و ارایه همزمان خدمات به صورت حضوری در شعب نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود که در اسرع وقت باجه‌های مربوط به خدمات غیرحضوری شده در شعب تأمین اجتماعی جمع آوری شود و مردم بتوانند به سادگی از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

سالاری راهنمایی صحیح مردم در شعب تأمین اجتماعی را از دیگر مسائل مهم عنوان کرد و گفت: باید تعدادی از همکاران در ورودی شعب پاسخگوی مردم باشند و به راهنمایی مراجعه کنندگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری بپردازند و در صورت نیاز از طریق تلفن همراه مراجعه کنندگان، خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی را به آنان معرفی کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان این سازمان برای پیشبرد طرح خدمات غیرحضوری تشکر کرد و گفت: تمامی واحدهای ستادی و استانی با استفاده از تمام ظرفیت برای تکمیل سامانه خدمات غیرحضوری تلاش می‌کنند و از ظرفیت بخش خصوصی بویژه استارت‌آپها نیز برای تحقق اهداف و ارتقاء خدمات غیرحضوری استفاده شود.

در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح ۳۰۷۰ پرداختند.

براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار می‌گیرد. منبع

شرایط نامنویسی غیر حضوری بیمه شدگان از طریق کارفرما اعلام گردید

مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین اعلام نمود: در راستای تعمیم و توسعه ارائه خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان با هدف کاهش بار مراجعات به واحدهای اجرائی، تسهیل در انجام امور و افزایش سطح رضایت مخاطبان، امکان ارائه غیرحضوری برخی از خدمات مربوط به فرآیند نامنویسی متمرکز مخاطبان (شامل نامنویسی برای اولین بار و بروزرسانی ارتباط بیمه¬ای) فراهم گردیده و از این پس، کارفرمایان کارگاه¬های مشمول قانون تامین اجتماعی می¬توانند بدون مراجعه به شعب‏‏‏‏/ کارگزاری¬های رسمی سازمان، از طریق درگاه eservices.tamin.ir نسبت به درخواست نامنویسی نیروی کار شاغل در کارگاه یا کارگاه¬های تحت پوشش خود بشرح ذیل اقدام نمایند:

اقدامات مربوط به کارفرما

۱- کارفرمایانی می­توانند از این نوع خدمات استفاده نمایند که دارای توافقنامه تنظیم و ارسال لیست اینترنتی با سازمان بوده و اطلاعات آنها در پورتال مخاطبان موجود باشد.

۲- با توجه به اینکه ارائه خدمات غیرحضوری، منوط به ایجاد حساب کاربری در درگاه مربوطه می­باشد، لذا تا زمان کانورت اطلاعات samt، کارفرمایان ذیربط می­بایست در درگاه فوق الذکر ثبت نام و حساب کاربری ایجاد نمایند.

توجه: بدیهی است پس از ایجاد و فعال شدن حساب کاربری یا کانورت اطلاعات از samt، کارفرما می­تواند نسبت به ارائه درخواست نامنویسی افراد مورد نظر اقدام نماید.

۳- کارفرما می­بایست صرفا در موارد ذیل، نسبت به ارائه درخواست نامنویسی غیرحضوری جهت فرد یا افراد مربوطه اقدام نماید:

  • استخدام و اشتغال به کار نیروی کار جدید
  • انتقال و جابجائی افراد شاغل در سطح کارگاه­های یک کارفرما
  • تغییر شعبه تامین اجتماعی که ممکن است ناشی از جابجائی کارگاه و یا تغییرات محدوده عملکرد شعب تامین اجتماعی باشد.

۴- گام نخست در ثبت درخواست نامنویسی غیرحضوری، تعیین کارگاه و شعبه تامین اجتماعی مربوطه است و این موضوع در مواردی که کارفرما دارای بیش از یک کارگاه در محدوده یک یا چند شعبه می­باشد بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است کارفرما قبل از اقدام به ثبت درخواست، کارگاه مورد نظر خود و شعبه مربوطه را با دقت انتخاب و از صحت اطلاعات انتخاب شده اطمینان حاصل نماید.

۵- پس از تعیین کارگاه و شعبه تامین اجتماعی مورد نظر، ثبت اطلاعات زیر در خصوص هر درخواست غیرحضوری الزامی و شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • اطلاعات هویتی شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، محل صدور شناسنامه و محل تولد.
  • اطلاعات بیمه­ای شامل نوع شغل و تاریخ استخدام.

۶- با توجه به تطبیق اطلاعات هویتی ثبت شده توسط کارفرما با پایگاه ثبت احوال، لازم است ثبت اطلاعات اشاره شده براساس شناسنامه و کارت ملی صورت پذیرد و از ثبت اطلاعات نامرتبط اجتناب گردد.

۷- در غیر اینصورت، درخواست مربوطه نامعتبر بوده و مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

۸- در مورد نیروی کار جدید که فاقد شماره تامین اجتماعی هستند، کارفرما پس از ثبت اطلاعات، می­بایست فایل تصویرهای مربوط به اسناد ذیل را بارگذاری نماید:

  • پرسشنامه نامنویسی (پیوست شماره سه) تکمیل شده توسط فرد مورد نظر و کارفرما
  • صفحه اول شناسنامه
  • کارت ملی
  • عکس
  • صفحه آخر شناسنامه (درصورت داشتن توضیحات تکمیلی)

۹- فرم پرسشنامه نامنویسی باید بصورت خوانا و بدون قلم خوردگی توسط فرد مورد نظر تکمیل و حاوی امضاء و اثر انگشت بیمه شده باشد و علاوه بر آن، کارفرما می­بایست ضمن تکمیل قسمت مربوطه در فرم مذکور، نسبت به امضاء و ممهور نمودن آن به مهر کارفرما اقدام نماید در غیراینصورت، درخواست مربوطه مورد رسیدگی قرار نخواهد نگرفت.

تذکر:کارفرما یا نماینده قانونی وی مکلف است ظرف مدت یک ماه پس از ارائه درخواست نامنویسی غیرحضوری، اصل پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده را ( از طریق شرکت پست یا مراجعه حضوری و… ) به شعبه مربوطه تحویل نماید. منبع

این نوشته در اخبار ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید