معرفی مجلات نیچر (Nature) و ساینس (Science)

بی شک تا کنون نام دو مجله نیچر و ساینس به گوشتان خورده است. نشریاتی که چاپ مقاله در آن ها مثل بمب صدا می کند و گاهی در صفحه اول پایگاه اینترنتی دانشگاه های معتبر با تیتر درشت اعلام می شود.

دانشگاه ها در ایران و اکثر کشورهای دیگر حمایت مالی و تسهیلات قابل توجهی برای چاپ مقاله در این نشریات در نظر می گیرند. برای مثال در چین پاداش چاپ مقاله در مجلات «نیچر» و «ساینس» به ۲۰ برابر حقوق سالانه یک استاد دانشگاه می رسد. شریف پلاس برای اولین بار این دو نشریه را برای فارسی زبانان معرفی می کند.

نشریه ساینس (Science Magazine)

نشریه ساینس، نشر انجمن پیشرفت علم آمریکا (AAAS) و یکی از برترین مجلات دانشگاهی جهان است. این مجله برای اولین بار در سال ۱۸۸۰ میلادی (۱۲۵۹ شمسی) منتشر شد و اکنون به صورت هفته ای چاپ می شود. گرچه تمرکز اصلی مجله بر انتشار تحقیقات و مقالات مروری علمی محض است، اما خبرهای علمی و به طور کلی هر آنچه مورد توجه دانشمندان باشد را نیز شامل می شود. بر خلاف اکثر مجلات علمی که بر شاخه خاصی تمرکز می کنند، ساینس و رقیب آن نیچر تمامی رشته های علمی را پوشش می دهند. این مجله به انگلیسی نوشته می شود و ضریب تأثیر (Impact factor) آن در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۳۷ بود.

آدرس پایگاه اینترنتی ساینس : www.sciencemag.org

دانلود رایگان مجلات ساینس از سایت گیزپر

مجله نیچر (Nature magazine)

نیچر نیز مجله ای به زبان انگلیسی است که از سال ۱۸۶۹ میلادی (۱۲۴۸ شمسی) منتشر می شود. در سال های اخیر این نشریه هفتگی بیش ترین ارجاع را به خود اختصاص داده است و در سال ۲۰۱۶ میلادی ضریب تأثیر حدود ۴۰ داشت. این مجله نیز علاوه بر مقالات علمی شامل خبرهای علمی در زمینه پیشرفت های حاصله، حمایت های مالی و مسائل اقتصادی می شود. به علت محدودیت در طول مقاله، معمولاً مقالات چاپ شده حجم زیادی از اطلاعات را به صورت خلاصه ارائه می دهند و جزئیات به صورت «مواد تکمیلی» (supplementary material) در پایگاه اینترنتی مجله قرار می گیرد. این مجله توسط گروه نشر نیچر در بریتانیا منتشر می شود. شما می توانیداز طریق این لینک ” دانلود رایگان مجلات نیچر ” این محله را به صورت رایگان و یا با هزینه ای بسیار اندک دانلودکنید.

آدرس پایگاه اینترنتی نیچر: www.nature.com

همچنین این سایت افتخار برگزاری دوره های آموزش جستجوی اینترنتی در سال های اخیر را دارد که بسیار موفقیت آمیز بوده است. بازخوردهای دریافت شده از سوی شرکت کنندگان در این دوره ها نشان داده است که بعد از چند ماه تمرین مطالب آموزش داده شده، به جستجوگران بسیار حرفه ای تبدیل شده اند و بعضاً به واسطه این مهارت ها شغل پردرآمدی یافته و یا موفق به ترفیع رتبه در شرکت خود شده اند. این دوره ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود. در سطح  مقدماتی، تمام مهارت های لازم برای یافتن و دریافت مطالب و فایل ها به صورت رایگان آموزش داده می شود. در سطح پیشرفته به مهارت هایی پرداخته می شود که برای پیدا کردن لایه های نهان وب و درهای پشتی سایت ها لازم است.

برای شرکت در دوره های آموزش جستجوی اینترنتی شریف پلاس یا کسب اطلاعات بیشتر از طرق ذیل تماس حاصل فرمایید:
شماره تلفن: ۰۹۳۷۴۸۴۰۵۱۱
ایمیل: admin [at] mfakouri.ir

این دوره ها توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز بخوانید: ایجاد DOI رایگان برای مقاله، کتاب و پایان نامه

جایگاه ایران در مجلات الزویر از لحاظ تعداد مقاله

سطح بندی پژوهشگران در اتحادیه اروپا R1 تا R4

این نوشته در مطالب علمی ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید