جوشکاری فلزات غیرهمجنس

این نوشته در آز جوشکاری پیشرفته-نیمسال 9401, فایل ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

17 دیدگاه دربارهٔ «جوشکاری فلزات غیرهمجنس»

  1. سینا زینت لو می‌گوید:

    سلام
    استاد بخش بندی این آزمایش و
    سوالات این آزمایش را لطفا قرار دهید. ممنون

  2. سینا زینت لو می‌گوید:

    سلام استاد
    یک مثال گفته بودید سر کلاس

    • مسعود فکوری حسن آبادی می‌گوید:

      سلام مجدد،
      یک سوال غیرتکراری منظورم بوده. حالا برای اینکه اذیت نشید، باهم در ارتباط باشید و مثالا رو به اشتراک بذارید. اما هرکس باید یک مثال غیرتکراری داشته باشه که خودش پیدا کرده و حتما مشخص کنه که این سوال مال خودشه.

  3. حسن عربی می‌گوید:

    سلام استاد
    وقت بخیر
    در داده های ارسال شده برای این آزمایش، در تصویر جوش ها که با دوربین گرفته شده،در تصویر با پیشگرم، نمونه سیاه را زنگ نزن عنوان کرده درحالیکه ما نمونه ساده کربنی را پیشگرم کرده و سطح ان اکسید شده است.
    اگه امکانش هست صحت داده ها را بررسی بفرمایید
    با تشکر

  4. مسعود فکوری حسن آبادی می‌گوید:

    ما در اینجا پخ نزدیم. بیرون زدگی ها هم از تصاویر استریوگراف مشخص است. درمورد موقعیت درز اتصال هم از تصاویری که با موبایل گرفته شده است (تصاویر سطح جوش) می توانید حدود مناطق را مشخص کنید.

    در مورد فیلری که استفاده کردیم. قرار بود طبق دستور کار ۳۰۹L استقاده شود، اما احساس کردم که آقای ارسنجانی چیز دیگری استفاده کردند. یکی از دانشجویان همان جا پرسید و جواب گرفت. بهتر است از دوستان خود بپرسید.

  5. حسین کرمی می‌گوید:

    با سلام
    در تصاویر ظاهر جوش‌ها و استریوگراف آنها مشاهده می‌شود که گرده جوش وجود ندارد و مخصوصا در نمونه جوشکاری شده با تمهیدات حرارتی، سطح جوش دارای فرو رفتگی می‌باشد ولی در پشت جوش‌ها برون زدگی دیده می‌شود. از آنجایی که برای محاسبه درجه رقت نیاز به محاسبه سطح مربوط به گرده جوش می‌باشد، لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    • مسعود فکوری حسن آبادی می‌گوید:

      آقای کرمی
      سلام،

      لطفاً هرچه فرمول و رابطه در مورد درجه رقت دیده اید کنار بگذارید. به مفهوم درجه رقت توجه کنید، خودتان یک فرمول جدید برای این شرایط به دست بیاورید و استفاده کنید.

  6. معین خزائی می‌گوید:

    سلام استاد
    در سوالی که اینجا مطرح کردید، گفتید سه نمونه از جوشکاری غیر هم جنس را مثال بزنید در حالی که طبق گفته شما در کلاس، یک نمونه از اتصال غیر هم جنس کافی است. اگر ممکن است توضیح دهید این سه نمونه را چطور انتخاب کنیم؟ یا اگر ممکن است مثال ها را به یک عدد کاهش دهید زیرا انجام هماهنگی برای انتخاب سه نمونه اتصال غیر همجنس سخت می شود؟
    با تشکر

    • مسعود فکوری حسن آبادی می‌گوید:

      سلام،
      گزارشکار را باید یکشنبه تحویل دهید. راحت ترین کار آن است که لینک یا مرجعی را که استفاده می کنید برای یکدیگر بفرستید تا مثال هایتان به سه عدد برسد.

  7. معین خزائی می‌گوید:

    سلام
    قسمت ۴-۳ این آزمایش در مورد شکست (بررسی میزان استحکام و تحلیل محل شکست) است. در حالی که داده ای برای تست کشش در داده های این آزمایش وجود ندارد. لطفا توضیح دهید این قسمت را چطور بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید