دوره آموزش روش‌های بررسی ریزساختار فلزات، سرامیک‌ها و پلیمرها​

لطفاً برای مطالعه جزئیات این کلاس به لینک زیر مراجعه فرمایید:

شهریه، محتوا و نحوه تشکیل کلاس‌های آموزش جستجو اینترنتی

ریزساختار (Microstructure)، آن دسته از ویژگی‌های ماده است که می‌توان با کمک میکروسکوپ مشاهده کرد. البته امروزه، بررسی‌های ریزساختاری به مشاهده مستقیم خلاصه نمی‌شود، بلکه کمیت و کیفیت ویژگی‌های میکروسکوپی را می‌توان به‌طور غیر مستقیم مطالعه کرد. برای مثال، تفرق پرتوی ایکس (XRD) یکی از روش‌های پرکاربرد در آنالیز ریزساختار مواد است. همچنین با پیشرفت‌های شگرفی که در دنیای تکنولوژی حاصل شده است دیگر، بررسی‌های ریزساختاری به ابعاد میکرو (Micro) محدود نمی‌شود، بلکه در حال حاضر می‌توان حتی تصویری از آرایش اتمی تهیه کرد و این یعنی مطالعه مواد در مقیاس نانو (Nano)!

دانشجویان رشته مهندسی و علم مواد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌طور کامل با روش‌های آنالیز مواد آشنا می‌شوند و نحوه کار با میکروسکوپ نوری را به‌صورت تجربی فرا می‌گیرند. اما این دانشجویان هنگامی که نیاز به این روش‌ها پیدا می‌کنند، در انتخاب درخورترین آن‌ها دچار سردرگمی می‌شوند. حتی بعد از انتخاب روش و شروع به کار، با چالش‌های جدید و غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شوند که معمولاً باعث هدررفت زمان و بودجه خواهند شد. مهم‌ترین سؤالات برای یک دانشجو در ایران شاید این‌ها باشد:
۱- چه مراکز و مؤسساتی، این خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌دهند؟ کیفیت کار کدام بالاتر است؟
۲- برای مثال، از بین SEMهای مختلف موجود در کشور، کدام یک برای کار من کافی است؟
۲- چگونه باید وقت بگیرم و هماهنگ کنم؟
۳- چگونه نمونه را آماده کنم و به آزمایشگاه ببرم؟
۴- چرا در نتایج XRF, XRD, ICP, FTIR, DSC, DTA, SEM/EDS, EBSD, Dilatometry, Metallography آن‌چه را که باید، نمی‌بینم؟ (در صورتی که وجود دارد!)
۵- چرا تصاویر SEM، پیک‌های XRD و… این‌قدر بی‌کیفیت یا نامفهوم است؟
۶- برای آنالیز، برنامه درستی نداشتم و اکنون، در حال نوشتن پایان‌نامه یا مقاله، احساس کمبودِ داده می‌کنم!

در این دوره آموزشی، دانش‌آموختگان مقطع دکتری، کوله‌باری از تجربه را در اختیار شما قرار خواهند داد تا در عرض چند ساعت، چندین سال از هم‌دوره‌ای‌های خود پیشی بگیرید. نحوه آماده‌سازی انواع آلیاژ‌ها (فولاد، آلومینیوم، اینکونل، فولادهای زنگ‌نزن، چدن و…)، سرامیک‌ها، شیشه‌ها و شیشه-سرامیک‌ها و انواع پلیمر‌ها در شکل‌های مختلفِ توده، پودر، پوشش، الیاف، کامپوزیت و محلول را آموزش خواهید دید. هر روش با توجه به امکانات موجود در ایران از صفر تا صد توضیح داده‌خواهد شد تا دانشجو بتواند به‌تنهایی بهترین داده‌ها را برای پایان‌نامه و مقاله خود آماده کند. همچنین دانشجویان بعد از دوره، تحت حمایت مدرس خواهند بود و می‌توانند مشکلات احتمالی را با وی در میان بگذارند.

هزینه هر ساعت مطالعه با SEM در ایران بالای ۲۰۰ هزار تومان است و بسیاری از دانشجویان، هزینه اولین آزمون‌های خود را هدر می‌دهند. مدرسین ما حتی در اولین جلسه آزمون‌ها به‌صورت حضوری شما را همراهی خواهند کرد تا اتلاف وقت و هزینه به کم‌ترین مقدار خود برسد.

این نوشته در اخبار ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید